• eu
Kontaktatu
  • IMQ IGURCOK laguntzen zaitu
  • UPV-EHUko Arte Ederretako ikasleek fanzine batean islatu dute adinekoek ikusitako pandemiaren errealitatea

UPV-EHUko Arte Ederretako ikasleek fanzine batean islatu dute adinekoek ikusitako pandemiaren errealitatea

Sala de prensa - Residencias para mayores y centros de día

Gaur aurkeztu da Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Arte Ederren Fakultatean bi ikaslek, Jara Rosetek eta Marta Lorenzanak, IMQ Igurco Unben bizi diren adineko pertsonekin batera egin duten fanzinea. Lan hori Arte Ederren Fakultateak Bizkaiko egoitza soziosanitario horrekin sinatutako hezkuntza-lankidetzarako hitzarmen baten pean egin da.

Aurkezpenean, ikasleekin eta egoitzako adinekoekin batera, zentro horretako hainbat profesional, Arte Ederren Fakultateko Unibertsitate Hedapeneko dekanordea, Edurne González, eta Arte Ederren Fakultateko irakasleak izan dira.

Fanzineak "egoitzetan pandemian izandako bizipenekin lotutako esperientzia grafiko-plastikoa" jasotzen du, egile eta Arteko Graduko ikasleek esan bezala, "Pandemiaren konfinamenduan bizi izan diren egoiliarren esperientziei ahotsa eman nahi izan diegu proposamen honekin. Fanzine formatua aukeratu dugu sarri estigmatizatuta izan den errealitatea kontatzeko eta protagonistengandik hurbilago dagoen ikuspegia emateko. Fanzinearen testuan bere hitzak jasotzen dira eta hauek ere beraiek ateratako argazkiekin batera agertzen dira, gehienbat ".

Azken lau hilabeteetan, Jara Rosetek eta Marta Lorenzanak kolektibo artistiko gisa lan egin dute ‘Logelan’ proiektu grafikoan. Proiektu hori hirugarren mailako "Grafika teknologikoa" irakasgaitik abiatuta sortu zen, eta borondatezko praktika gisa egituratzen da, IMQ Igurco Unbe Bizkaiko egoitza soziosanitarioarekin lankidetzan.

Nahia Zamanillo egoitzako terapeuta okupazionalak azaldu duenez, "Beharrezkoak diren murrizketak eta segurtasun-neurriak gorabehera, hainbat topaketa izan ditugu ikasleen eta adinekoen artean gure zentroan martxoan eta apirilean. Batez ere, pandemiaren garaiko esperientziak, emozioak, sentimenduak eta egoitzako profesionalek eskainitako zainketak jorratu ditugu. Fanzinea emozio eta esperientzia horien erregistro artistikoa eta belaunaldien artekoa da. Protagonistek, adinekoek, oso positiboki baloratu dute ekimen hau, ikasleen sentsibilitatea eta unibertsitatetik ireki dieten sorkuntzaren munduarekiko leihoa ".

Bestalde, Izaskun Álvarez Gainza UPV/EHUko Arte Ederren Fakultateko Irudigintza Saileko irakasleak aitortu duenez, ikasleek elkarrekin egindako lana "oso handia izan da; egoiliarrekin oso ikuspegi hurbiletik edo intimotik lan egin dute, adineko pertsona horiek adierazteko eta irekitzeko espazio bat ezarriz. Ekimenaren barruan, erabili eta botatzeko kamerak eman zizkieten, beren eguneroko irudiak modu pertsonalagoan jaso ahal izateko, eta, horrela, egoiliarren adierazpen pertsonal horren bitartekotzarako eta laguntzarako espazio batean jarri ziren ikasleak ". Irakasleak goraipatu ditu "ikasleek adineko pertsonekin izan duten sentsibilitatea eta errespetua", "Baita prozesu osoan zehar izan duten maitasuna ere".

Euskal Herriko Unibertsitateko  Arte Ederren Fakultatea eta Erandioko (Bizkaia) IMQ Igurco Unbe egoitza soziosanitarioa elkarlanean ari dira 2018. urtearen amaieratik, ikasle eta egoiliarren belaunaldien arteko topaketarako eta sorkuntza komunerako proiektu batean. Fanzine hau 2019an egin zen belaunaldien arteko proiektuaren jarraipena da: https://www.ehu.eus/es/-/arte-ederretako-ikasleak-belaunaldien-arteko-topaketa-eta-sorkuntza-komuneko-proiektu-bat-garatzen-ari-dira-adinekoekin.